محتوا سازی با رعایت اصول سئو

برای ساخت محتوا بر پایه اصول سئو ابتدا باید برای  کلمه کلیدی خود را مشخص نمایید.

از کلمات کلیدی بلند استفاده کنید (long term keyword)

استفاده از کلمات بلند این مزیت را دارد که کاربرانی که دقیقا به دنبال آن کلمه کلیدی هستند وارد سایت شما میشوند . مثلا کسی که کلمه کلیدی wordpress theme  را جستجو میکند با وجود اینکه ممکن است سایت شما را در صفحه اول ببیند و وارد سایت شما شود ولی چون انچه میخواسته را در سایت شما پیدا نمیکند از سایت شما بلافاصله خارج میشود و این باعث میشود که bounce rate  یا نرخ پرش سایت شما بالا رود و این یک امتیاز منفی به حساب می آید. ولی اگر کاربر کلمه کلیدی free responsive wordpress theme  را جستجو کند و شما نیز صفحه ای با این کلمه کلیدی داشته باشید و کاربر وارد صفحه شما شود باعث میشود کاربر از مطلب شما استفاده کرده و در سایت شما بماند و این چنین است که شما targeting audience یا مخاطب مشخص را مورد هدف قرار داده اید.پس بهتر است برای جذب کاربران مورد هدف یا targeting audience  از کلمات کلیدی بلند به جای کلمات کلی استفاده نمایید. اگر اعتبار دامنه شما پایین است در ابتدا نمی توانید کلمات کلیدی broad یا کلی را مورد هدف قرار دهید و باید از کلمات کلیدی بلند استفاده نمایید تا ترافیک اولیه را به سایت وارد کنید و پس از مدتی که بک لینک ها و inbound link هایی از سایت های معتبر دریافت کردید, میتوانید اعتبار دامنه خود را بالا برده و کلمات کلیدی کلی را مورد هدف قرار دهید.

انواع کلمات کلیدی طولانی:

  1. Informational long term keyword(چطور..) : معرفی 13 نوع دمنوش گیاهی با کیفیت بالا
  2. Transactional long term keyword(خرید..) : خرید آنلاین دمنوش بابونه.
  3. General longterm keyword : دمنوش گیاهی.
یک مثال قابل ذکر شرکت آمازون است که 57 درصد از فروش خود را با استفاده از کلمات کلیدی بلند جذب میکند. این کلمات اگر با هدف تجاری و فروش, محتواسازی شوند می توانند کاربران را به صفحه فروش شما هدایت کنند.
وقتی که در گوگل target keyword یا کلمه کلیدی مورد هدف را جستجو کنید, گوگل بخشی با نام “people also ask” را نمایش میدهد. از این لیست سوالی را که به مقاله شما مرتبط است انتخاب کنید و اطمینان حاصل کنید که در مقاله شما به این سوال پاسخ داده شود.

در هنگام نوشتن metadescription یا توضیحات متا باید به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • از کلمه کلیدی خود در metadescription استفاده نمایید.
  • Metadescription  باید حدودا 160 کاراکتر باشد.
  • Metadescription برای هر صفحه باید منحصر به فرد باشد. به هیچ عنوان از metadescription  تکراری برای صفحات استفاده نکنید.
  • Metadescription برای هر صفحه حکم پیغام تبلیغاتی آن صفحه را دارد.
  • توضیحات متا باید به اندازه کافی جذاب و واضح باشد تا کاربر با خواندن آن وارد سایت شما شود.

 نکاتی که در هنگام نوشتن metatitle یا عنوان مطلب باید مد نظر داشته باشید:

  1. حتما از کلمه کلیدی خود در metatitle استفاده نمایید.
  2. در metatitle خود می توانید از 2 یا 3 کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  3. استفاده از چندین کلمه کلیدی در metatitle به شما کمک میکند که در نتایج جستجوی آن کلمات کلیدی در گوگل پیدا شوید.
  4. به metatitle خود modifier اضافه نمایید.(2019-بهترین…)
  5. metatitle باید در حدود 65 کاراکتر باشد.

نکات بارگزاری تصاویر در مقاله

  1. حتما در مقاله خود به غیر از تصویر اصلی مقاله, در بینابین محتوا از تصاویر مرتبط با حجم کم (کمتر از 20 کیلوبایت) استفاده نمایید.
  2. در هنگام بارگزاری تصاویر در مقاله حتما سایز تصویر و کیفیت تصویر را کم کنید. حتما قبل از آپلود تصاویر, آنها را فشرده کنید.
  3. در alt تصاویر نیز از کلمه کلیدی تان استفاده نمایید.
  4. در نام تصویر اصلی و تصاویر دیگر مقاله باید از کلمه کلیدی هدفتان استفاده شود.
  • وقتی که مقاله جدیدی مینویسید به مقاله های قبلی نیز لینک دهید تا هم کاربران بیشتر در سایت شما بمانند و هم موتورهای جستجو مقالات قدیمی شما را دوباره بازبینی کنند. این عمل موجب می شود که bounce rate سایت شما کاهش یابد. لینک های داخلی 3 مزیت زیر را دارند:
  1. رنکینگ سایت شما را برای کلمات کلیدی مشخص بالا می برند.
  2. موتور های جستجو راحت تر میتوانند سایت شما را کرال crawl کنند.
  3. به مخاطبان شما گزینه های بیشتری برای مطالعه می دهند و باعث میشود که مخاطبان زمان بیشتری در سایت شما بمانند.

نکات نوشتن URL

  1. از permalink کلمات کلیدی متوقف کننده را حذف نمایید.
  2. پس از انتشار مقاله هیچوقت URL را تغییر ندهید.
  3. URL شما باید بهینه, کوتاه و دقیق باشد.
  • استفاده مناسب از تگ های H1 یا H2  یا H3 جنبه مهمی از نگارش مقاله می باشد. در ووردپرس تیتر مقاله همان تگ H1  است که حتما باید از کلمه کلیدی در تیتر استفاده شود. همچنین در تیتر های H2   نیز از کلمه کلیدی استفاده نمایید.
  • از لینک های خارجی یا outbound link استفاده نمایید. استفاده از لینک های خارجی به گوگل اعلام میکند که کیفیت محتوای شما بالا می باشد. سعی کنید در هر 1000 کلمه از دو لینک خارجی به سایت های معتبر استفاده نمایید.
  • حتما از کلمه کلیدی هدف خود در نگارش پاراگراف اول استفاده نمایید.
  • از کلمات کلیدی LSI استفاده نمایید.کلمات کلیدی LSI (Latent Semantic Indexing) به کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی هدف شما گفته میشود و به گوگل کمک میکند که عمیقا محتوای صفحه را متوجه گردد.
  • نکات بالا بردن کیفیت محتوا:
  1. محتوا باید طولانی باشد. تعداد 1800 کلمه برای محتوا مناسب می باشد.
  2. کاربران معمولا محتوا را کامل نمیخوانند پس باید نگارش مقاله به راحتی قابل اسکن باشد.
  3. از Bullet Points استفاده نمایید.
  4. از پاراگرافهای کوتاه استفاده کنید.
  5. چگالی کلمه کلیدی باید بین 1 تا 3 درصد باشد.به نسبت تعداد استفاده از کلمه کلیدی به تعداد کل کلمات کلیدی متن چگالی کلمه کلیدی یا keyword density گفته میشود. استفاده بیش از حد از کلمه کلیدی در سایت موجب میشود سایت اسپم شود.
  • نکات استفاده از برچسب و دسته بندی
  1. برچسب و دسته بندی نباید مشابه باشند.
  2. در دسته بندی یا از کلمه مفرد یا جمع استفاده کنید.
اصلاحات رایج سئو
  • long term keyword
کلمات کلیدی طولانی.
  • bounce rate
ضریب بازگشت یا درصد خروج یا نرخ پرش به معنی تعداد کاربرانی است که پس از ورود به سایت شما بدون مشاهده هیچ صفحه دیگری از آن خارج میشوند.
  • targeting audience
مخاطب مورد هدف
  • inbound link
Inbound link لینک‌هایی هستند که از سایتهای دیگر به سایت ما داده شده است اما یک فرق کوچک با     بک   لینک دارد و آن هم این است که inbound link از درون متن به سایت دیگر لینک داده می‌شود.
  • target keyword
کلمه کلیدی مورد هدف
  • metadescription
توضیحات متا
  • metatitle
عنوان مطلب
  • crawl
وقتی روبات های گوگل در سایت شما گردش میکنند اصطلاحا به این عمل کرال کردن گفته می شود.
  • permalink
آدرس صفحه شما یا همان url.
  • outbound link
لینک های که از سایت شما به سایر سایت ها اختصاص داده می شود.
  • LSI
کلمات کلیدی مرتبط با کلمه کلیدی هدف.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *