راه اندازی کسب و کار اینترنتی با استفاده از طراحی سایت

یکی از مهترین ابزارهای راه اندازی کسب و کار اینترنتی طراحی یک سایت مناسب است.برای طراحی سایت دو روش وجود دارد.

  1. طراحی سایت با سیستم های مدیریت محتوا مانند وورپرس.
  2. طراحی سایت با استفاده از برنامه نویسی.

ووردپرس یکی از بهترین ابزارها برای طراحی انواع وبسایت است.با استفاده از ووردپرس سایت های شرکتی,خبری,شخصی و فروشگاه آنلاین را میتوان طراحی کرد.تنها در صورتی استفاده از برنامه نویسی در طراحی مناسب است که سایت قابل طراحی با ووردپرس نباشد.

طراحی سایت با ووردپرس هم هزینه کمتری دارد و هم زمان کمتری طول میکشد.یکی دیگر از مزایای ووردپرس این است که سایت های ووردپرسی سئوی خوبی دارند.یک سایت مناسب باید دارای ویژگی های زیر باشد:

  • سرعت بالا.
  • در طراحی اولیه سایت باید اصول سئو در نظر گرفته شود.
  • طراحی سایت با تجربه کاربری دلپذیر.
  • طراحی واکنش گرا ( طراحی مناسب برای موبایل و تبلت)
  • ایجاد صفحات با آدرس های مناسب.
  • طراحی سایت با امنیت بالا.
  • طراحی سیستم عضویت کاربران و اختصاص پنل به کاربران.
  • امکان اتصال سایت به شبکه های اجتماعی.
  • طراحی مناسب هدر و فوتر سایت.
  • طراحی بخش خبرنامه و ایمیل مارکتینگ در سایت.
  • طراحی وبلاگ و امکان مدیریت وبلاگ در جهت بازاریابی محتوا.

طراحی اپلیکیشن

اپلیکیشن نیز یکی از ابزارهای راه اندازی کسب و کار آنلاین است.امروزه اکثرا از موبایل استفاده میکنند.برای کاربران دانلود اپلیکشن و یک بار ضربه بر روی آیکون و اجرای آن کار بسیار راحتی است.اپلیکیشن ها نیز شامل اپلیکیشن های معرفی و فروش آنلاین میباشند.امروزه روش های مختلفی برای طراحی اپلیکیشن وجود دارد که بهترین آن استفاده از زبان جاوا میباشد.

دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ یکی از روش های بازاریانی نوین بر روی بستر اینترنت میباشد.این روش بازاریابی از طریق اینترنت و وسایل الکترونیکی مانند لب تاب, موبایل و سایر دستگاهها برای معرفی و ارتقاء محصول یا یک سرویس انجام میگردد.مهمترین روشهای بازاریابی اینترنتی شامل موارد زیر میگردد:

محتواسازی هدفمند

بازاریابی محتوا یک روش بازاریابی است که بر روی تولید محتوای هدفمند, ارزشمند, مرتبط و به هم پیوسته برای جذب و حفظ مخاطب هدف تمرکز دارد. در نهایت تولید بازاریابی محتوا منجر به کسب در آمد برای یک کسب و کار میگردد.

برندینگ

برندسازی یک روش بازاریابی است که در آن یک شرکت نام ، نماد یا طرحی را ایجاد می کند که متعلق به شرکت است.برندینگ باعث تمایز کالا و خدمات یک شرکت نسبت به سایر شرکت ها میگردد.دلیل اهمیت برندینگ این است که تاثیر مثبتی بر روی مشتریان میگذارد.همچنان مشتریان میدانند چه توقعی از برند داشته باشند.برند سازی روشن میکند که شرکت شما چه امتیازی نسبت به سایرین دارد.

ارتقا بهره وری از طریق شبکه های اجتماعی

اینستاگرام از مهترین شبکه های اجتماعی در ایران میباشد. بازاریابی اینستاگرام به شناخته تر شدن برند کمک میکند.همچنین با جذب مخاطب از اینستاگرام میتوانید این مخاطبان را در جهت خرید و ارائه خدمات به سایت هدایت کنید.با استفاده از روش های بازایابی اینستاگرام مخاطبان هدفمند را به کانال خود جذب نمایید.برای جذب فالوور واقعی در اینستاگرام از روش های زیر استفاده نمایید:

  • تولید محتوای ارزشمند در جهت تعامل بیشتر با مخاطبین.
  • پست کردن محتوا در یک روال منظم به صورت مستمر.
  • استفاده از هشتک های مناسب.
  • استقاده از اینستاگرام اینسایت instagram insight برای گرفتن گزارش عملکرد پست های منتشر شده.

راه اندازی کسب و کار آنلاین با استفاده از بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو)

یکی از مهترین روش های راه اندازی کسب و کار آنلاین استفاده از تکنیک های بهینه سازی موتور های جستجو (سئو) است.با استفاده از سئو سایت شما میتواند در رتبه های بالای گوگل قرار بگیرد.با بکارگیری دانش سئو در سایت, مخاطبان شما راحت تر میتوانند سایت شما را پیدا کنند.همچنین سئو ترافیک وبسایت را افزایش میدهد.در این بخش 8 استراتژی قدرتمند سئو را بررسی میکنیم.

بهینه سازی محتوای سایت و تحقیق عبارات کلیدی

هر صفحه در سایت باید هدف مشخص داشته باشد.قبل از طراحی هر صفحه این سوال را از خود بپرسید :  این صفحه قرار است با چه کلمه کلیدی در گوگل رتبه بگیرد.ساختن محتوای ارزشمند مطابق با اصل سئو در رتبه گرفتن صفحات سایت اهمیت دارد.صفحات وبسایت نباید با یگدیگر رقابت داشته باشند.هر صفحه هدف مشخص خود را دارد.

مدیریت عارضه یابی و اصلاح صفحات سایت

اشکالات فنی و مشکلات برنامه نویسی سایت به رتبه سایت در گوگل ضربه میزند.

ایجاد سیستم طراحی بروز برای تجربه دلپذیر کاربر

گوگل در چند سال اخیر به تجربه کاربری وسایت اهمیت میدهد.اگر طراحی سایت کاربر پسند نباشد کاربران بلافاصله سایت را میبندند.اگر کاربران سایت پس از ورود به سایت خارج شوند این پارامتری منفی در سئو حساب میشود.طراحی مناسب هم در موبایل و هم در لب تاب اهمیت دارد.

ایجاد سیستم مدیریت لینک ها

دو نوع لینک داریم.یکی لینک هایی که از سایت های دیگر به سایت شما لینک داده میشوند.دوم لینک های که بین صفحات داخلی سایت وجود دارد.استفاده مناسب از این دو نوع لینک تاثیر مهمی در ارتقا سئوی سایت میگذارد.

بهینه سازی url های سایت

URL ها همان آدرس های صفحات سایت هستند.این آدرس ها باید کوتاه و توضیحی باشند.به طوری که از آدرس تمام محتوای صفحه قابل فهم باشد.هر چه آدرس ها کوتاهتر و توضیحی تر باشد در رتبه سایت تاثیر بیشتری دارد.همچنین ارتباط بین صفحات سایت نیز براساس این آدرس ها باید به درستی مدیریت گردد.

ارتقاء سرعت سایت بصورت آنلاین

سرعت سایت از عوامل مهم در رتبه گرفتن سایت است.سایت های کند از رقبا عقب میفتند.مهمترین مورد در افزایش سرعت استفاده از سرور مناسب و همچنین کاهش حجم صفحه میباشد.برای سنجش سرعت سایت میتوانید از ابزارهای زیر استفاده نمایید.

https://gtmetrix.com

https://www.webpagetest.org

ارتقاء و یکپارچه سازی صفحات سایت

صفحات وبسایت باید در کنار هم یک هدف را دنبال کنند.این هدف جذب مخاطب هدف به سایت شما است.برای یکپارچه سازی صفحات سایت باید موارد زیر رعایت گردد.

  • استفاده از تیترهای مناسب برای صفحات.
  • استفاده از ادرس های مناسب و هماهنگ.
  • استفاده از توضیحات مناسب برای تصاویر.
  • عدم استفاده از محتوای تکراری در صفحات.

ارتقاء ارزش صفحات وبسایت در جهت جذب مخاطب بیشتر

یکی از روش های ارتقا ارزش یک صفحه تعداد لینک های ارزشمندی است که به آن صفحه داده میگردد.این لینک ها باید از منابع معتبر به صفحه داده شوند.برای سنجش ارزش صفحات سایت میتوانید از نوار ابزاری که سایت MOZ فراهم کرده است استفاده نمایید.