10 راهکار برای سئوی خوب

راهکار سئو خوب
راهکارهای سئوی خوب موضوعی است که قصد داریم در این مقاله درباره آن توضیح دهیم. راهکار های بی شماری برای افزایش بازدید کنندگان سایت وجود دارد که در اینجا ما قصد داریم 10 تا از مفید ترین های آنها را برای شما بازگو کنیم.

1- حذف مطالبی که باعث کندی سایت می شود:

سرعت سایت از مهم ترین فاکتور های سئو است. سایت کند باعث ایجاد نارضایتی در مشتری شده و در نتیجه فروش شما را کاهش می دهد. در ذهن خریدار , سایت کند سایتی غیر قابل اعتماد است. طبق آمار 40 % کاربران سایت هایی که کند لود می شوند را ترک می کنند و 80% آنها دیگر به آن سایت مراجعه نمی کنند. اگر کسب و کاری دارید که برای سوداوری بیشتر نیاز به حضور سایتتان در صفحات اول گوگل دارید , بدانید که با داشتن سایتی کند از ابتدا شکست خورده اید. گوگل نزدیک 10 سال است که فاکتور سرعت را از مهم ترین فاکتور ها در دادن اعتبار به سایت های مختلف قرار داده است. پس از شر عناصر بی مصرف در سایتتان خلاص شوید و تا جای ممکن آنرا سبک کنید. همچنین اگر از وردپرس استفاده می کنید , از غیر فعال بودن افزونه های بلا استفاده مطمئن شوید.

2- داشتن لینک دیگر سایت های مرتبط:

لینک داشتن به وبسایت های دیگر برای پیشرفت ضروری است. بعضی بر این باوراند که داشتن لینک به سایت های دیگر بد است چرا که مشتری را از سایتشان خارج می کند. اما این طور نیست , لینک داشتن یکی از استراتژی های بنیادین تقویت سئو ی سایت شماست. چرا؟ چون باعث تجربه ی بهتر بازدید کنندگان می شود. داشتن لینک به به خارج همچنین باعث فرستاده شدن ترافیکی قابل رهگیری از سایت شما می شود که صفحه یتان را معتبر تر می سازد. اگر می خواهید چیزی را بدست آورید , ابتدا باید آنرا ببخشید. برای مثال , اگر می خواهید لینکتان در سایت های دیگر گذاشته شود ابتدا باید خودتان این کار را بکنید. البته , لینک هایی که به خارج از سایتتان می گذارید باید به صفحات معتبر و مفید وصل شوند. پس یادتان باشد که در این زمینه کیفیت مهم تر از کمیت است.

3- اول برای مخاطب انسان بنویسید , بعد موتور جستجوگر:

بسیاری از بلاگر ها هنوز از شیوه های قدیمی تقویت سئو استفاده می کنند که در آن استفاده از کلمات کلیدی بر کیفیت مطالب ارجح دانسته می شود. اگر شما هم یکی از این افراد هستید , بهتر است در کار خود تجدید نظر کنید. در نوشتن مطالب , موتور های جست و جو را مقدم بر انسان ها ندانید. در عوض , تمرکز خود را روی افرادی بگذارید که یک جفت چشم برای خواندن مطالب , و کارت اعتباری برای خرید محصولات شما دارند. موتور های جستجو محصولی از شما نمی خرند , با شما در شبکه های اجتماعی ارتباط برقرار نمی کنند و به مشتری های ثابت شما تبدیل نمی شوند. در هنگام نوشتن مطالب , فراموش کنید که گوگل یا سایر موتور های جست و جو وجود دارند. در عوض , مطلبی بنویسید که برای کسی مفید باشد. نکته ی جالب اینجاست که وقتی مخاطبین خود را در اولویت قرار می دهید , در واقع در موتور های جست و جو نیز رتبه ی بهتری کسب می کنید , چرا که این موتور ها مخاطبین را دنبال می کنند. پس در اینجا با یک تیر دو نشان زده اید , هم برای بازدید کنندگان تجربه ی خوبی را فراهم آورده اید , هم سئو ی خود را بهبود بخشیده اید.

4- سایت های ارزشمند لینک شما را در سایت هایشان داشته باشند:

لینک هایی که به سایت شما متصل می شوند , یکی از بیشترین تاثیرات را بر بالا رفتن رتبه ی سایت شما در گوگل دارند. برای این منظور باید با تولید محتوای مفید و ارزشمند سایر سایت ها را ترغیب کنید تا لینک مطالب سایت شما را در صفحاتشان قرار دهند. پس هیچ عیبی ندارد اگر برای گذاشتن یک مطلب در سایت خود , ساعت ها زمان صرف کنید.

5- از ابتدا یک نرم افزار آنالیزور داشته باشید:

پس از اینکه اهداف خود را در سئو مشخص نمودید , نیاز به یک نرم افزار دارید تا به شما بگوید کارتان چگونه انجام می شود. داشتن این نرم افزار ها حتی قبل از اینکه اولین نفر به سایت شما مراجعه کند , بسیار ضروری است. در پایین نام چند تا از این نرم افزار ها را برای شما آورده ایم:

Google Analytics, Google Search Console, Crazy Egg

6- Meta Description های خاص و مربوط بنویسید :

یکی از راهکار های اساسی برای بهبود سئو که خیلی از افراد به آن بی توجه اند , داشتن متا دیسکریپشن های کاربردی است. وقتی که گوگل سایت شما را نشان می دهد , متا دیسکریپشن اولین بخشی است که توسط کاربران دیده می شود. عموما , موتور های جستجوی قدرتمند از مطالب کپی خوششان نمی آید. درست است که بعضی مواقع نیاز دارید مطلبی را از سایت دیگری بردارید (البته با ذکر منبع) , اما اگر کپی کردن شیوه ی معمول شما بشود , موفقیت در آینده دراز مدت محال است. به همین ترتیب , استفاده از متا دیسکریپشن های کپی شما را به دردسر خواهد انداخت و حتی اگر مستقیما توسط گوگل جریمه نشوید , باز هم تجربه ی خوبی را به کاربران نداده اید.

نمی توانید برای صفحه ای با موضوع دیجیتال مارکتینگ , و صفحه ای درباره ی راه های افزایش فروش , یک متا دیسکریپشن یکسان داشته باشید. این دو , دو موضوع متفاوت اند پس توضیحات مختلفی هم نیاز دارند. اگر از وردپرس استفاده می کنید , ابزار های زیر می توانند برای اصلاح متا دیسکریپشن های مشابه به کارتان بیایند:

All-In-One-SEO Pack , Yoast plugins

7- از URL های خاص و مفید استفاده کنید :

اگر URL شما برای کاربران قابل خواندن نباشد , موتور جستجو نیز احتمالا نمی تواند آنرا بخواند. از به کار بردن اعداد و علامت ها خودداری کنید و از نوشتن URL هایی مثل این بپرهیزید; www.bizshare.ir/article/54861 این اعداد چیزی راجع به مطلب داخل صفحه به کاربر نمی گوید و همیشه یادتان باشد که موتور های جستجو کاربران را دنبال می کنند.

8- از لینک های شبکه های اجتماعی استفاده کنید:

شبکه های اجتماعی عضوی جدا ناپذیر از استراتژی های مربوط به سئو هستند پس داشتن لینک های مربوط به آنها بسیار حائز اهمیت است. اگر می خواهید بیشتر از مزیت های این شبکه ها استفاده کنید , برای شما چند راهکار پیشنهادی داریم : • مطالب مفیدی بیافرینید که ارزش به اشتراک گذاشته شدن در شبکه های اجنماعی را داشته باشند. • به پست هایتان دکمه ی “به اشتراک گذاری” بیفزایید و آنرا قابل دیدن کنید. • با درخواست از کاربران , آنها را تشویق به اشتراک گذاری کنید. • در شبکه های اجتماعی مسابقه راه بیندازید تا صفحه یتان بیشتر به اشتراک گذاشته شود. • افراد مشهور و پر طرفدار را در پست هایتان منشن کنید و آنها را از این کار با خبر کنید. شبکه های اجتماعی ابزار بسیار قدرتمندی هستند , از آنها به درستی استفاده کنید.

9- برای نام گذاری عکس ها از کلمات کلیدی و درست استفاده کنید:

عکس ها در رتبه بندی موتور های جستجو مهم هستند. گوگل یک بخش جدا را به جستجوی عکس اختصاص داده است و این گواه بر این نکته است که چقدر عکس ها برای این موتور جستجوی قدرتمند کلیدی هستند. وقتی کاربران دنبال عکس خاصی می گردند , کلمه های کلیدی را جستجو می کنند. به همین دلیل , باید برای عکس هایتان کلمات کلیدی درست انتخاب کرده و برای آن یک کپشن مرتبط بنویسید. برای مثال اگر عکسی از یک” کیف زنانه ی قرمز” گذاشته اید , عکس را “برای خرید کیف کلیک کنید” نام گذاری نکنید. همیشه به خاطر داشته باشید که در ارزیابی عکس ها در گوگل , مرتبط بودن مهم تر از خلاقیت و ذکاوت است.

10- به طور مداوم و پیوسته مطالب جدید و خاص به سایت اضافه کنید:

تولید محتوای خاص و جدید , یکی از سخت ترین کار ها برای بازاریابان است. در هر سطح از بازاریابی که باشید , باید برای اضافه کردن محتوا به سایتتان نظم و برنامه داشته باشید. “فاکتور تازگی” یا “fresh factor” یکی از فاکتور های مهم رتبه بندی سایت ها در گوگل است. محتوای خاص , یکی از عواملی است که باعث افزایش این امتیاز تازگی شده و در نتیجه , رتبه ی صفحه ی شما را در گوگل بالا می برد. اگر برای کسب و کار خود بازاریابی اینترنتی را انتخاب کرده اید , تولید محتوای به صورت پیوسته یک گزینه نیست , بلکه یک باید است.

راهکار آخر ; اسم دامنه ی خود را عوض نکنید مگر اینکه دلیل خیلی خوبی داشته باشید :

سن دامنه یا یک صفحه ی وب , یکی از عناصر تاثیر گذار در سئو است که باید به خاطر داشته باشید. به همین دلیل , یک دامنه را انتخاب کنید و به آن بچسبید و در صورتی که دلیل محکم و موجهی برای تغییر آن ندارید , به اسم سایت خود دست نزنید. اگر یک بار این کار را کردید , آنرا به عادت تبدیل نکنید.

جمع بندی :

امیدواریم که نکات بالا برای تقویت سئو برای شما مفید بوده باشد. هر چه بیشتر به راهکار های گفته شده عمل کنید , در موتور های جستجو رتبه ی بالا تری کسب کرده و در بازاریابی آنلاین موفق تر خواهید بود. اگر پستی در قدیم منتشر کرده اید که دیگر برای کاربران مفید به نظر نمی رسد , در صدد بهینه سازی آن برایید و صفحات خود را به روز کنید. در آخر , سعی کنید تمرکزتان در تولید محتوا بر روی عبارات طولانی تر باشد. برای مثال , برای عبارت “راه های افزایش فروش اینترنتی” مطلب بسازید تا فقط کلمه ی کلیدی “فروش اینترنتی”. و اینکه حتما فراموش نکنید که سایتتان در نسخه ی موبایل نیز کارایی خوبی داشته باشد. اگر در بهبود بخشیدن به سئو و بازاریابی اینترنتی خود نیاز به کمک بیشتری دارید , با تیم ما در ارتباط باشید. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید. شاد و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *